Skip to content

Check up!

Kun olin mukana käynnistämässä September Open -tapahtumaa, monipuolista messu- ym. tapahtumaa Taalintehtaalla ensi kertaa vuonna 2014, pidin myyjille ja muille halukkaille osallistujille valmennuksen. Tässäpä teille valmennukseen tekemäni käsilehdykän sisältö: muistilistamuodossa valmistelevat, tapahtuman aikana ja jälkeen tehtävät (itse valmennuksessa asiaa käytiin laajemmin läpi keskustellen ja harjoitellen). Suomeksi ja på svenska. Olepa hyvä, var så god! (Itse vihkosessa oli myös muistiinpanotilaa ym, mutta alla vain sisältö, ei taitettua versiota 🙂 )

CHECK UP!
VAR DIN EGEN LYCKAS SMED. FÖRBEREDA OCH PLANERA. HA FRAMGÅNG!
OLE OMAN ONNESI SEPPÄ. VALMISTAUDU JA SUUNNITTELE. ONNISTU!

FÖRBEREDELSER/VALMISTELEVAT TOIMET

Check:
⊗ MÅL. Definiera: varför deltar jag; var är jag ute efter. Tydlighet och mätbarhet. T.ex. Marknadsföring av en ny produkt/tjänstens extra omfattning/samarbetskontakter. Huvudmål och ytterligare några mål.
TAVOITTEET. Määrittele: miksi osallistun, mitä tavoittelen. Selkeys ja mitattavuus. Esim. uuden tuotteen markkinointi/palvelun lisäkattavuus/yhteistyökontaktit. Päätavoite ja muutama lisätavoite.

⊗ EVENEMANGSTEAM. Välj rätt: kundservice, positiv inställning, sakkunskap, enhetlighet, vi-anda, aktivitet, klara mål och arbetsfördelning.
TAPAHTUMATIIMI. Valitse oikein: asiakaspalvelu, myönteisyys, asiantuntevuus, yhtenäisyys, me-henki, aktiivisuus, selkeät tavoitteet ja työnjako.

⊗ TIDTABELL. Planera och reservera tid för förberedelser, information, uppsättning, evenemang, återhämtning, eftervård. Realism och marginal för överraskningar.
AIKATAULU. Suunnittele ja varaa aikaa valmistautumiselle, tiedottamiselle, kokoamiselle, tapahtumalle, tapahtumalle, toipumiselle, jälkihoidolle. Realismi ja yllättävien käänteiden lisä.

⊗ PRESENTATION. Företaget i miniatyr. Förutom ”försäljningsdisken” kolla även väggar, tak, trivsel och stämning. Några viktiga produkter, produktkataloger, broschyrer, plakat.
ESILLEPANO. Yritys pienoiskoossa. Huomioi ”myyntitiskin” lisäksi seinät, katto, viihtyisyys, tunnelma. Muutama tärkein tuote, tuotekuvastot, esitteet, julisteet.

⊗ BUDGET. Deltagande, presentation, personal, information, transport, kvällsfest. Realism.
BUDJETTI. Osallistuminen, esillepano, henkilöstö, viestintä, kuljetus, iltapidot. Realismi.

⊗ MARKNADSFÖRING.
– Mässkatalog. Sociala medier. Företagets webbsidor. Tidningsannonser. Kundinbjudningar.
– Hisstal. Max 5 minuter. Vad är det som skiljer företaget/tjänsten/produkten från andra; var är det som avgör.
– Material som stöder utbudet. Erbjudanden, arbetsuppvisningar, korta faktainslag, broschyrer, visitkort.
MARKKINOINTI.
– Messuluettelo. Sosiaalinen media. Yrityksen verkkosivut. Lehti-ilmoitukset. Asiakaskutsut.
– Hissipuhe. Max 5 min. Mikä erottaa yrityksen/palvelun/tuotteen muista: minkä ongelman ratkaisee.
– Tarjontaa tukeva materiaali. Tarjoukset, työnäytökset, tietoiskut, esitteet, käyntikortit.

⊗ LOCKBETE. Ett sätt (t.ex. lotteri/smakprov/program) att locka din målgrupp till dig. Blankett för kontaktuppgifter.
SISÄÄNVETO. Tapahtuma (esim. arvonta/maistiainen/esitys), jolla houkuttelet kohderyhmäsi luoksesi. Lomake yhteystietojen keräämistä varten.

UNDER SEPTEMBER OPEN/TAPAHTUMAN AIKANA

Kom i tid!
Saavu ajoissa paikalle!

Bekanta dig med de övriga utsällarna.
Tutustu muihin yrittäjiin.

Inbjud aktivt kunder till dig. Hisstal.
Kutsu aktiivisesti asiakkaita luoksesi. Hissipuhe.

Ställ frågor, lyssna, bemöt kundens behov.
Kysy, kuuntele, vastaa asiakkaan tarpeeseen.

Samla aktivt kontaktuppgifter. Gör anteckningar.
Kerää aktiivisesti yhteystietoja. Kirjoita muistiinpanoja.

Överenskom om fortsatta åtgärder.
Sovi jatkotoimenpiteistä.

Varje förbipasserande kan vara en kund.
Jokainen ohikulkija voi olla asiakas.

Njud och koppla av på kvällsfesten!
Nauti ja rentoudu iltapidoissa!

EFTER SEPTEMBER OPEN/TAPAHTUMAN JÄLKEEN

Montern plockas ned på söndagen.
Osaston purku sunnuntaina.

Tacka de medverkande; även dig själv!
Kiitä tekijöitä, myös itseäsi!

Lotta ut vinnarna, meddela.
Arvo kilpailujen voittajat, ilmoita voittajille.

Berätta om den lyckade mässan (hemsidor, sociala medier).
Kerro onnistuneesta messutapahtumasta (kotisivut, sosiaalinen media).

Ta kontakt med kunderna GENAST efter evenemanget. Tacka för besöket, uppdatera kontaktuppgifterna.
Ole yhteydessä asiakkaisiin PIAN tapahtuman jälkeen. Kiitä tapahtumasta, päivitä yhteystiedot.

Jämför målen, personalens verksamhetsplan, tidtabellen, presentationen, budgeten, marknadsföringen och planen för lockbeten med det som verkställdes.
Vertaa tavoitteita, henkilöstön toimintasuunnitelmaa, aikataulua, esillepanoa, budjettia, markkinointia, sisäänvetosuunnitelmaa toteutuneeseen.

Sammanställ resultaten från evenemanget. Vad gick bra, vad lärde du dig för nästa gång?
Kokoa tapahtuman tulokset ja tee yhteenveto. Mikä meni hyvin, mitä opittavaa seuraavalle kerralle?

Följande steg?
Mitä seuraavaksi?

HA ETT FRAMGÅNGSRIKT EVENEMANG!
ONNISTUNUTTA TAPAHTUMAA!


Ps. September Open -tapahtumasta tuli kaikki odotukset ylittänyt menestys, joka on toistettu samalla konseptilla tänä vuonna jo kolmatta kertaa 🙂 Kuva tämänvuotisesta tapahtumasta, lisää kuvia vaikkapa täällä!

so2016

 

No comments yet

Kiitos, että jaat ajatuksesi kanssamme!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

w

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: